Salarisverhoging met een Lean Six Sigma Black Belt Certificaat

Lean en Six Sigma zijn twee methoden die zichzelf binnen het bedrijfsleven inmiddels ruimschoots hebben bewezen. Wereldwijd weten bedrijven met het inzetten van Lean en Six Sigma processen effectiever, sneller en duurzamer te laten verlopen. Die twee methoden blijken tevens een uitstekend duo. Professionals (en de bijbehorende bedrijven) die de opleiding Lean Six Sigma Black Belt afronden, merken direct verschil. Het verbeteren van de bedrijfsprocessen zorgt gegarandeerd voor positieve resultaten. Daar hebben bedrijven, klanten én Lean Six Sigma Professionals baat bij.
Lean en Six Sigma als meerwaarde voor uw bedrijf
Lean legt de focus op het bepalen van de waarde van een product of dienst. Het hele proces wordt onder de loep genomen: hoe waardevol is iedere processtap? Zijn er blokkades? Het herkennen van problematische processtappen zorgt voor duidelijkheid. Dan pas kan het bedrijf beginnen met een verbetertraject. Het resultaat: een goed lopende procesflow, zonder onnodig oponthoud.
De methode Six Sigma is meer data-driven en gericht op DMAIC (define, measure, analyse, improve, control). Het bepalen en meten van bedrijfsindicatoren resulteert na kritische analyse in duidelijke verbeterpunten, waarna een waterdicht verbetermodel gevormd wordt. Zowel Lean als Six Sigma zijn wat dat betreft gericht op het uit de weg ruimen van onnodige ruis. Hoe? Kortgezegd beantwoorden beide methoden de hoofdvraag: waarom is een product of dienst een toegevoegde waarde voor de klant? Daar draait het uiteindelijk allemaal om. De klant koopt of gebruikt producten en diensten pas als hij overtuigd is. ‘What’s in it for me?’ Die toegevoegde waarde moet glashelder zijn.
Bedrijven die Lean Six Sigma toepassen op hun bedrijfsprocessen merken direct verschil. De processen verlopen efficiënter, sneller en zijn een stuk duurzamer dan ze waren. Daar komt bij dat er minder kosten bij komen kijken en dat de processen zo optimaal mogelijk verlopen. Geen onhandige en/of complexe aanpak meer, maar een helder en nuttig proces. Hierbij de voordelen nog even op een rij:
- Tevreden klanten
- Succesvolle bedrijfsresultaten
- Effectievere processen
- Duurzamere processen
- Snellere processen
- Minder werkstress
- Efficiëntere inzet van personeel
- Reductie kosten
Lean Six Sigma als toegevoegde waarde voor uw klanten
Het mooie is dat Lean Six Sigma niet alleen gericht is op de toegevoegde waarde voor het bedrijf, maar natuurlijk in eerste instantie ook voor de klant. Sterker nog, het doel is een tevreden klant. De klant krijgt snellere en kwalitatief hoogwaardigere service en een beter product/dienst. De klant hoeft niet te verdwalen in ellenlange wachtrijen en ook voor de klant dalen de kosten. Dat die optimale bedrijfsprocessen stress en spanningen wegnemen op de werkvloer, merkt een klant natuurlijk ook. Het resultaat: een tevreden klant die graag terugkomt.

