Wat is een brown paper sessie?
07-10-2020 - Auteur: RedactieFaciliteer effectieve brainstormsessies met Brown Paper Sessions. Leer hoe deze creatieve methode ideeën visualiseert en samenwerking stimuleert
Faciliteer effectieve brainstormsessies met Brown Paper Sessions. Leer hoe deze creatieve methode ideeën visualiseert en samenwerking stimuleert
Lean en Six Sigma verbeter initiatieven staan bekend om de vele technieken en tools die worden gebruikt om tot een goede uitkomst te komen. Wat minder bekend is, is dat het visuele van deze tools vooral bijdraagt aan de A van Acceptatie. De tools nodigen uit tot discussie. Daar gaat het om hoor en wederhoor.
Het is een bijzondere tijd waarin er veel gaande is. Veel van ons werken vanuit huis en we passen op met fysieke contacten. Vanuit deze nieuwe realiteit zijn wij als advies en opleidingsbureau aan de slag gegaan om een online trainingsprogramma op te zetten. Immers zo kunnen deelnemers ook vanuit huis deelnemen aan onze trainingen. In dit nieuwsbericht willen we je hier meer over laten weten.
Jack Welch, voormalig voorzitter en CEO van GE, een zakelijke legende, is overleden. Welch nam eind 1995 het Six Sigma-kwaliteitsprogramma van Motorola over. In 1980, het jaar voordat Welch CEO werd, boekte GE een omzet van ongeveer $ 26,8 miljard en in 2000, het jaar voordat hij vertrok, waren ze bijna $ 130 miljard.
Wegens het COVID-19 hebben wij een aantal richtlijnen opgesteld, om zo de deelnemers en trainers te beschermen. De richtlijnen zijn conform beleid RIVM.
Lunet zorg is een zorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking in het zuiden van het land. Met ongeveer 3000 cliënten en 3000 medewerkers werkt Lunet zorg aan “een goed leven” voor onze cliënten.
Lean Six Sigma Groep heeft sinds 2013 de Cedeo-erkenning. Uit het laatste onderzoek blijkt dat 97,6% van onze opdrachtgevers zeer tevreden zijn over onze dienstverlening op het gebied van opleidingen en trainingen.
Kanban is een manier voor teams en organisaties om werk te visualiseren, knelpunten te identificeren, op te lossen en operationele verbeteringen te realiseren. Lees meer over het ontstaan en de methodiek.
De klant centraal is het motto van veel bedrijven, overheidsorganisaties en instellingen. Ben je ook in staat om dit waar te maken? In hoeverre stijgt je klanttevredenheid daadwerkelijk en weet je waar jij je mee kunt onderscheiden. Hoe richt ik mij meer op de klant?
Als opleidingsinstituut krijgen we regelmatig de vraag van bestaande Black Belts hoe zij zich verder kunnen bekwamen tot de rol van Master Black Belt. Om deze vraag te beantwoorden is het belangrijk om te begrijpen wat een Master Black Belt überhaupt is en hoe zijn of haar rol zich verhoudt tot die van de Black Belt.
Het is het 10-jarig jubileum van het Toyota Kata-boek! Interessant om te zien hoeveel impact het in die tijd heeft gehad. We blijven continue verbeteren met de verbeter en coaching Kata.
In dit artikel geeft Black Belt trainer Colin 3 redenen waarom emoties op het werk belangrijk zijn en emotiemanagement van essentieel belang is.